Skip to content
Agillix_2024_Legal portal_Hero_1610x350px

Det med småt

PERSONDATAPOLITIK

Sidst opdateret 26.09.2024

Agillix er dataansvarlig for behandlingen af de persondata, som vi har modtaget
om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
Agillix F.M.B.A.
CVR-nr.: 45000370
Hobrovej 437, 9200 Aalborg
E-mail: info@agillix.dk
Telefon: 96 24 24 24
Hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende denne persondatapolitik, kan du
kontakte os på info@agillix.dk eller på tlf. 96 24 24 24.

 

Hvilke personoplysninger

Vi indsamler persondata om dig, når du tilmelder dig et nyhedsbrev, et arrangement,
når du kontakter os for at få yderligere oplysninger og når du giver samtykke til anvendelsen af cookies. Se også vores cookiepolitik.
Vi indsamler kun de oplysninger, vi behøver for at behandle din anmodning eller for at
levere en serviceydelse. Vi vil normalt kun anmode om yderligere oplysninger, hvis vi
skal bruge dem til at give dig det bedst mulige svar på din forespørgsel. Når du afgiver
dit samtykke til en behandling af dine persondata, indsamler vi kun de persondata, som
du specifikt har samtykket til.
Vi indhenter almindelige persondata såsom navn, kontaktinformation, arbejdsplads, titel og CRM-relaterede personlige data, IP-adresse, oplysninger om dine interesser i
overensstemmelse med Artikel 6, stk. 1, litra f og Artikel 6, stk. 1, litra c i Persondataforordningen (GDPR)

Hvis du er jobsøgende og uploader en ansøgning til os, gemmer vi de persondata, som
du har oplyst, herunder f.eks. navn, kontaktinformation, tidligere beskæftigelse, uddannelsesbaggrund, færdigheder, billede osv., i henhold til Artikel 6, stk. 1, litra b og
Artikel 6, stk. 1, litra f i Databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Vi indsamler almindelige persondata fra offentligt tilgængelige kilder, herunder eksempelvis LinkedIn, Facebook osv., i henhold til Artikel 6, stk. 1, litra b og Artikel 6, stk. 1,
litra f i Databeskyttelsesforordningen (GDPR).

 

Hvorfor?

Formålene med vores behandling af dine persondata, når du besøger www.agillix.dk er:

  • at identificere dig og oprette en profil til dig, når du registrerer dig hos os for at
    bruge vores serviceydelser, eller for at anmode om oplysninger fra os
  • at bekræfte din identitet, når du tilmelder dig et nyhedsbrev, en begivenhed eller kontakter os
  • at kommunikere med dig med hensyn til de serviceydelser og oplysninger, som
    vi leverer
  • at levere, forbedre og tilpasse vores serviceydelser ved at analysere oplysninger om din brug af hjemmesiden for at forstå, hvordan folk bruger vores hjemmeside, så vi kan gøre den mere intuitiv
  • at håndtere dine forespørgsler og anmodninger
  • at kontakte dig i forbindelse med markedsføring og tilbud på produkter og serviceydelser, der tilbydes af os, såfremt du har tilvalgt markedsføring
  • at tilpasse markedsføringsbudskaber, som vi sender til dig, og gøre dem mere
    relevante og interessante ved at analysere oplysninger om de serviceydelser og
    den information, som du modtager, for at komme med forslag til anden information, som kan være af interesse for dig

 

Hvem deles oplysningerne evt. med?

Vi arbejder sammen med partnere og gør brug af tjenester fra leverandører, nogle af
disse kan være databehandlere. Vi benytter f.eks. leverandører til at strukturere vores
arbejde, tjenester, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
Hvis du har anmodet om at blive kontaktet af Norden Advokatfirma, sender vi dine
persondata videre hertil, som herefter kontakter dig.
Det er vores forpligtelse at sikre, at dine persondata behandles korrekt. Af denne grund
stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og disse partnere skal sikre, at dine
persondata er beskyttet. Derfor indgår vi kontrakter med virksomheder
(databehandlere), der behandler persondata på vores vegne for at øge beskyttelsen af Side 3 af 3
dine persondata.

 

Hvor længe gemmes oplysninger?

Vi opbevarer som udgangspunkt de nævnte persondata så længe kundeforholdet eller
samarbejdsforholdet vedvarer, eller indtil den relevante kontaktperson ikke længere
arbejder hos vores leverandør, kunde, osv. Persondata, der er indsamlet i forbindelse
med salg, levering, fakturering, og så videre, opbevares i 5 år efter afslutningen af det
pågældende regnskabsår jf. bogføringsloven, revisorloven, hvidvaskloven og anden relevant lovgivning. 

 

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.

  • Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
  • Ret til berigtigelse (rettelse)
  • Ret til sletning
  • Ret til begrænsning af behandling
  • Ret til indsigelse
  • Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os. Se vores kontaktoplysninger under punkt 1.
Du har i øvrigt ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den
måde, vi behandler dine persondata på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på
www.datatilsynet.dk.

 

 

COOKIEPOLITIK

Sidst opdateret 26.09.2024

Ved brug af Agillix website, accepterer du at vi bruger cookies.

 

Hvad er cookies?

Cookies er små stykker data, der gemmes på din computer, tablet eller telefon, når du
besøger et website. Disse gør det muligt at genkende din computer, tablet eller telefon
ved efterfølgende besøg. Vores cookies kan ikke indeholde virus.

 

Hvordan bruger vi cookies?

Vi bruger cookies til at forstå, hvordan vores brugere interagerer med vores hjemmeside, så vi kan forbedre funktionaliteten og brugeroplevelsen. Herunder:

  • At genkende din computer, tablet eller telefon ved tilbagevendende besøg
  • At forstå, hvilke af vores sider og tjenester du er interesseret i
  • At overvåge trafik og forstå brugernes adfærd på vores hjemmeside
  • At forbedre vores hjemmeside og de tjenester, vi tilbyder

Hvordan sletter eller blokerer man cookies?

Du kan altid slette cookies fra din computer, tablet eller telefon ved at
følge instruktionerne i din webbrowser. Bemærk dog, at hvis du vælger
at slette eller blokere cookies, kan det påvirke brugeroplevelsen og du
kan muligvis ikke udnytte alle vores hjemmesides funktioner.

Vejledninger til sletning af cookies findes på nedenstående links:

Vejledninger til sletning af cookies findes på nedenstående links:

Husk: Bruger du flere Internet-browsere, skal du slette cookies i dem
alle

 

FORRETNINGSBETINGELSER

Sidst opdateret 26.09.2024

1. Aftalegrundlag

Nærværende forretningsbetingelser supplerer den mellem parterne indgåede aftale og udgør således en integreret del af aftalegrundlaget.

For så vidt der foreligger indbyrdes modstrid, viger nærværende forretningsbetingelser for vilkår, der fremgår af aftalen.

For så vidt der foreligger indbyrdes modstrid, viger kundens eventuelle forretningsbetingelser, ordrebekræftelser mv., for nærværende forretningsbetingelser.

2. Ændringer

Ændringer og/eller præciseringer af det oprindelige aftalegrundlag skal ske skriftligt.

Den part, som påberåber sig en ændring eller præcisering af det oprindelige aftalegrundlag, har bevisbyrden for, at en sådan aftale er indgået.

Enhver ændring af Agillix' ydelse som beskrevet i aftalen anses som udgangspunkt for en opsigelse for så vidt angår den pågældende ydelse og indgåelse af en ny aftale for så vidt angår den ydelse, kunden ønsker udført i stedet. Der henvises til pkt. 3 om opsigelsesvarsel og pkt. 5 om pris. 

 

3. Opsigelse

Hver af Parterne kan opsige aftalen med 30 dages varsel.

Inden for rammerne af aftalens eventuelle tidsfrister er Agillix stillet med hensyn til planlægning af opgavens gennemførelse. I tilfælde af opsigelse eller ophævelse af aftalen er Agillix berettiget til vederlag for det arbejde, der allerede er udført og/eller arbejde, som internt hos Agillix planlagt udført inden ophævelsen eller udløbet af opsigelsesvarslet.

Kunden skal desuden godtgøre Agillix udgifter, som Agillix forinden opsigelsen har forpligtet sig til over for tredjemand som led i opgavens udførelse.

4. Bemyndigelse

Den, der er anført som kontaktperson for kunden, har bemyndigelse til – på kundens vegne – at disponere i enhver henseende i forhold, der angår den indgåede aftale. 

Er flere kontaktpersoner anført, gælder ovennævnte hver af disse kontaktpersoner.

5. Honorar

Honorar for bistand under aftalen afregnes i henhold til medgået tid på grundlag af de til enhver tid gældende timesatser, samt styk- eller varesalg.

I alle tilfælde godtgør kunden samtlige udgifter, der er afholdt af Agillix som led i opgavens løsning.

6. Fakturering og betalingsbetingelser

Afregning sker ved opgavens afslutning, aconto fakturering eller jf. betalingsplan. Betalingsbetingelser er løbende måned + 20 dage. Efter forfaldsdato forrentes Agillix' tilgodehavende med 1,5 % pr. måned.

Faktura fremsendes på e-mail, hvis det ikke er aktivt fravalgt. Ved fravælgelse opkræves et faktureringsgebyr.

7. Fortrolighed og udveksling af data

Agillix påtager sig ingen konkurrencebegrænsninger som følge af opgaven.

Agillix påtager sig at behandle materiale og oplysninger om kunden, der kommer Agillix til kendskab som led i opgaven, fortroligt.

Begge parter er forpligtet til at opbevare fortrolige oplysninger på samme betryggende vis, som det er tilfældet med den pågældende parts egne forretningshemmeligheder.

Behandling af personoplysninger som led i rådgivningen sker i henhold til dansk rets - regler herom. 

8. Materiale

Kunden er i det omfang, det er forudsat i aftalen, berettiget til at anvende det materiale, der er udarbejdet af Agillix som led i rådgivningen. Agillix har i øvrigt alle rettigheder over sine ideer og det udarbejdede materiale, herunder ophavsret.

Opsiges eller ophæves aftalen, er kunden berettiget til udlevering af midlertidigt materiale forudsat, at kunden har opfyldt sin betalingsforpligtelse.

For udleveret midlertidigt materiale gælder under alle omstændigheder, at Agillix' navn ikke må benyttes i forbindelse med materialets anvendelse, og at Agillix ikke er ansvarlig for fejl og mangler i materialet.

 

9. Personoplysninger om kunden

Vi anvender kundens personoplysninger til følgende formål: 

a) Levering af vores ydelse: Vi indsamler og anvender personoplysninger i forbindelse med levering af den forretningsmæssige og faglige rådgivning, som kunden har anmodet om. Vores rådgivningsydelser – fra landbrugsfaglig rådgivning til økonomisk og juridisk assistance mv. - er nærmere beskrevet på vores hjemmeside. Vi indsamler og anvender også persondata i forbindelse med de selvbetjeningsløsninger, som kunden har adgang til på vores hjemmeside. 

b) Markedsføring: Personoplysninger anvendes til markedsføringsmæssige formål, her- under at målrette vores kommunikation med kunden på baggrund af dennes interesse- og fokusområder samt sende kunden relevant markedsføring og faglig information i form af bl.a. nyhedsbreve. 

c) Optimering af brugeroplevelse på hjemme- side: Personoplysninger indsamles ved kun- dens brug af vores hjemmeside. Disse oplysninger bruger vi til at udarbejde statistikker for brugen af vores hjemmeside og til at op- timere brugeroplevelsen på vores hjemme- side og de ydelser vi tilbyder. 

d) Forretnings- og produktudvikling: Person- oplysninger anvendes sammen med vores forretningspartnere til analyse-, forsknings- og statistikformål med henblik på udvikling af vores forretning og rådgivningsydelser. Som eksempler på resultater kan nævnes (ikke udtømmende liste): N-prognoser, udtræk over seneste jordprøver, afgrødefordeling, høstprognoser, produktionsøkonomipjecer, oversigt over typiske foderplaner, brancheopgørelser over fodereffektivitet, benchmark grundlag inden for såvel økonomiske som produktionstekniske nøgletal, konsekvensanalyser af ny lovgivning, indkomst- prognoser mv. Vi indsamler følgende oplysninger om kunden til hvert af de nævnte formål:

a) Levering af vores ydelser 

i. Almindelige personoplysninger: Navn, adresse, e-mail, telefonnummer 

ii. Almindelige personoplysninger: Cpr-nr. 

iii. Almindelige personoplysninger: Oplysninger om virksomhedens drift og produktionsforhold mv. 
iv. Almindelige personoplysninger: Oplysninger om virksomhedens ejerforhold og økonomi mv. 
Særlige personoplysninger: Oplysninger om helbred mv., f. eks i forbindelse med aftale om levering af medarbejderadministration og krisehjælp. 

b) Markedsføring

i. Almindelige personoplysninger: Navn, adresse, e-mail, telefonnummer 

ii. Almindelige personoplysninger: Købs- historik, interesser
iii. Almindelige personoplysninger: Oplysninger om virksomhedens drift, produktionsforhold og økonomi. 

c) Optimering brugeroplevelse hjemmeside: 

i. Almindelige personoplysninger: Online- identifikatorer såsom IP-adresser og cookies.

d) Forretnings- og produktudvikling i. Almindelige personoplysninger: Oplysninger om virksomhedens drift, produktionsforhold og økonomi. Når vi indsamler information fra andre kilder end kunden, vil denne kilde/disse kilder være: 

a) Offentlig myndigheder, f.eks. SKAT 
b) Offentlige erhvervsregistre fx CHR/CVR 
c) Landbrugets centrale databaser, f.eks. Dansk Markdatabase, Kvægdatabasen 
d) Leverandører og aftagere, som har en direkte økonomisk eller rådgivningsmæssig relation til kundens virksomhed 
e) Andre samarbejdspartnere, f.eks. pengeinstitut, realkredit eller revision, som har en direkte økonomisk eller rådgivningsmæssig relation til kundens virksomhed. 
f) Online kilder, der er offentligt tilgængelige. 

Den indsamlede information om kunden hidrører fra: EU/EØS 
Vi behandler kundens personoplysninger som beskrevet ovenfor baseret på følgende behandlingsgrundlag i forhold til hvert af de nævnte formål:

a) Levering af vores ydelser: behandlings- grundlaget er den rådgivningsaftale, som kun- den har indgået med os suppleret med vores generelle forretningsbetingelser.

b) Markedsføring: lovgrundlag og samtykke.

c) Optimering af brugeroplevelse på hjemme- side: cookiepolitik.

d) Forretnings- og produktudvikling: lov- grundlag og rådgivningsaftale. 

Vi videregiver kundens personoplysninger til følgende kategorier af modtagere: 

a) Offentlige myndigheder, f. eks i forbindelse med indsendelse af selvangivelse, pesticid- eller gødskningsregnskaber, lovpligtige dyre- registreringer, refusions- og støtteansøgninger mv. 

b) Koncernforbundne virksomheder, når det er nødvendigt for deres løsning af en opgave, som kunden har bedt om hjælp til. Oplysningerne kan også anvendes til markedsførings- formål. Hvis der er tale om følsomme person- oplysninger, sker videregivelsen først, når kunden har givet samtykke hertil.

 c) SEGES Landbrug & Fødevarer F.m.b.A. (SEGES), når vi i forbindelse med levering af vores ydelser anvender en eller flere it-løsninger, som er udviklet og/eller driftes af SEGES. SEGES anvender oplysningerne til analyse-, forsknings- og statistikformål. I den forbindelse kan SEGES samkøre data modtaget fra os med data modtaget fra lokalforeninger og fra øvrige virksomheder med egne data.

Kundens personoplysninger opbevares som udgangspunkt i op til 5 år regnet fra kundefor- holdets ophør. Oplysningerne kan opbevares i en længere periode i tilfælde hvor vi er undergivet erstatningsansvar der løber efter den 5-årige periode eller i tilfælde hvor lovgivningen tilsiger at vi er forpligtet til at opbevare oplysningerne i en længere periode. 

Vi vil opbevare kundens personoplysninger i overensstemmelse med følgende kriterier: 1) sagligt formål, 2) for at et retskrav kan gø- res gældende eller forsvares. Vi tilstræber at opbevaring af særlige personoplysninger begrænses mest muligt. 
Kunden har følgende rettigheder:

  • Kunden har ret til at anmode om indsigt, berigtigelse eller sletning af sine person- oplysninger.
  • Kunden har også ret til at modsætte sig behandlingen af sine personoplysninger og få behandlingen af sine personoplysninger begrænset. 
  • Særligt har kunden en ubetinget ret til at modsætte sig behandling af sine person- oplysninger til brug for direkte markedsføring. 
  • Hvis behandlingen af kundens personoplysninger er baseret på sit samtykke, har kunden ret til at tilbagekalde sit samtykke til enhver tid. Kundens tilbagekaldelse vil ikke have betydning for lovligheden af behandlingen foretaget inden kundens tilbagekaldelse af sit samtykke.
  • Kunden har ret til at modtage de person- oplysninger, som kunden selv har afgivet, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet). 
  • Kunden kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet. Kunden skal gøre brug af sine rettigheder ved skriftlig anmodning til Agillix. Der kan være betingelser eller begrænsninger til disse rettigheder. Det er derfor ikke sikkert, at kun- den f.eks. har ret til dataportabilitet i det konkrete tilfælde - dette afhænger af de konkrete omstændigheder i forbindelse med behandlingsaktiviteterne.

10. Ansvar

Agillix er ansvarlig for den ydede rådgivning i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler. 

Ansvaret for Agillix kan dog under ingen omstændigheder overstige 10 mio. kr. pr. opgave.

Er Agillix ansvarlig for en skade, for hvilken andre rådgivere/konsulenter eller lignende også er ansvarlige, kan Agillix' erstatningsansvar dog under alle omstændigheder ikke overstige det laveste beløb, hvormed de andre rådgivere/konsulenter eller lignende har begrænset deres ansvar.

Hvis rådgivningen vedrører:

  • Udarbejdelse af budgetter og budgetopfølgning
  • Miljøtjek, kemitjek, dyrevelfærdstjek eller lignende
  • Kontrol af fællesskema eller skema til overdragelse af betalingsrettigheder eller andre skemaer, som i første omgang er udfyldt af kunden, og hvor Agillix dermed ikke har den fulde opgave er ansvaret for rådgivningsvirksomheden begrænset til 10 gange honoraret for den konkrete opgave 

 

Agillix er ikke ansvarlig for driftstab, avancetab, tab af data, tab af goodwill eller andet indirekte og/eller ikke-økonomisk tab.

Agillix hæfter ikke for fejl begået af andre rådgivere, konsulenter og lignende, som Agillix har henvist Kunden til, ligesom Agillix ikke hæfter for eventuelle fejl begået af underleverandører, som Agillix efter aftale med kunden har overladt dele af opgavens løsning til.

Kunden kan alene rejse krav mod Agillix og ikke mod de enkelte medarbejdere.

Agillix kan ikke holdes ansvarlig for krav, der måtte opstå som resultat af falsk, misvisende eller ufuldstændig information, data eller dokumentation, som er tilvejebragt af andre end Agillix.

Agillix påtager sig ikke ansvar over for andre Parter (herunder tredjemand), som drager fordel af eller benytter den af Agillix leverede ydelse eller opnår adgang til ydelsen. Kunden forpligter sig til at godtgøre Agillix' forpligtelser, tab, udgifter eller andre omkostninger, som Agillix måtte pådrage sig i forbindelse med krav fra sådanne andre Parter, samt krav mod Agillix som følge af kundens misligholdelse af aftalen.

11. Kommunikation 

Medmindre andet aftales, er Agillix og kunden indforstået med, at der anvendes elektronisk kommunikation, herunder ekspedition af dokumenter og oplysninger via e-mail. 

Agillix tilstræber, at fortrolige og personfølsomme oplysninger – hvor det er muligt – sendes krypteret. I øvrige tilfælde gør Agillix alt for, at dette foregår så sikkert som muligt, men kan ikke indestå for, at fortrolighed kan opretholdes ved ekstern kommunikation i form af f.eks. e-mail og telefax. 

Ændringer i Agillix' forretningsbetingelser kommunikeres alene på hjemmesiden, og kunden er indforstået med selv at holdes sig ajour med dette. 

Agillix må kontakte Kunden i alle sammenhænge, bl.a. i forbindelse med salg- og marketing.

Kontakt kan ske via følgende kanaler:
Brev, e-mail, sms, sociale medier og telefonopkald.

12. Lovvalg og værneting

Tvister om Agillix' rådgivning, aftalen og disse forretningsbetingelser er underlagt dansk ret bortset fra dansk rets internationale privatretlige regler, herunder Persondataforordningen.

Hvis kunden mener at have lidt et økonomisk tab i anledning af Agillix' rådgivning, anmeldes krav hos Agillix' ansvarsforsikringsselskab.

Retssag i anledning af Agillix' rådgivning, aftalen og disse generelle forretningsbetingelser skal anlægges ved Retten i Aalborg, Badehusvej 17, 9000 Aalborg.